VPRAŠANJA IN TEME ZA IZPIT IZ MLADINSKE KNJIŽEVNOSTI
TEORIJA1. Kaj je mladinska književnost oziroma mladinsko literarno besedilo?
2. Trije členi predmetnega polja literarne vede v povezavi z MK
3. Avtorjevo samorazumevanje – kako ga prepoznavamo
4. Avtopoetike, primerjava: Župančič, Kovič, Zajc, Grafenauer (z esejem), Vegri
5. Povzetek avtopoetik, 6 predpostavk
6. Pregled perspektiv: glavni skupini – značilnosti, primeri
7. Posamezne perspektive, primeri, vse tri zvrsti: poezija, proza, dramatika.
BESEDILO8. Bistvo književnosti, 3 funkcije
9. Skrajnosti v pojmovanju bistva književnosti
10. Literatura in realnost: mimetičnost, raznolikost sodb
11. Prvine domišljijske besedilne stvarnosti (snovne, miselne, čustvene)
12. Snov kot zunajliterarna kategorija
13. Snov kot znotrajliterarna kategorija in njeno razmerje do stvarnosti
14. Besedilna slika
15. Razpoloženje in čustvene sestavine književnosti, notranji slog (liričnost)
16. Pregled tematike mladinske književnosti
17. Spoznavne dimenzije mitskega
18. Literarna oseba – trije načini opredelitve
19. Seksizem in stereotipi pri prikazovanju ženskega lika
20. »Deški« in »dekliški« pesniki in pesnice
21. Spolska reprezentacija v mladinski prozi
22. Besedilotvorni postopki in »užitki« branja mladinske književnosti, P. Nodelman (pregled in lastna izbira)
23. Poezija in jezik: branje tradicionalne in moderne poezije
24. Kategorije jezikovne inovativnosti v poetiki mladinske književnosti
25. Metafora in razvoj zmožnosti za njeno razumevanje
BRALEC26. Možnosti opisa bralčevega doživetja
27. M. Grosman: analize literarnoestetskega doživetja
28. Kako nastaja besedilo?
29. Trivialna književnost in njen učinek na bralca
30. Bralec v sodobni medijski realnosti
ZGODOVINSKI PREGLED31. Opredelitve in poimenovanja mladinske književnosti
32. Povojna mladinska aktivistična poezija
33. Tradicionalna mladinska poezija: sodobniki moderne, pesniki
1900-1920, pesniki, r. po 1920
34. Poezija estetske inovacije: bistvo
35. Prvi val
36. Poetika modernizma – pregled
37. Snoj, Grafenauer, Dekleva
38. Tipologija proznih žanrov
39. Povojna mladinska aktivistična proza
40. Sodobna pravljica – značilnosti, prva besedila
41. Klasična umetna pravljica in povedka, B. Štampe Žmavc
42. Jože Snoj
43. Živalska pravljica
44. Nesmiselnice
45. Sodobna pravljica in fantastična pripoved: značilnosti, primeri
46. Ela Peroci
47. Resničnostna mladinska proza: značilnosti, delitev
48. Pripoved s človeškimi osebami: razdelitev M. Kobe
49. »Klasika«: Ingolič, Jurca, Suhodolčan
50. Primerjava: Zorman, Zidar, Mihelič: skupne teme, značilnosti del
51. Sodobna proza: Pregl, Mal, Lainšček, Muck, Zupan, Vidmar, P. Suhodolčan
52. Živalska zgodba
53. Avtobiografska pripoved
54. Zabavna oz. trivialna pripoved
55. Mladinska dramatika: delitev
56. Aktivistična mladinska dramatika
57. Vračanje k pravljičnosti v mladinski gledališki igri: K. Brenk
58. Sodobna mladinska gledališka igra: Mikeln, Petan, Suhodolčan
59. Sodobna mladinska gledališka igra: Dekleva, Goljevšček, Novak, Jesih
60. Mladinska lutkovna igra
61. Mladinska radijska in televizijska igra ter priredbe
62. Frane Puntar
63. Slikanica (vir tudi: članek Bogastvo poetik in podob, Otrok in knjiga, 47): razvrstitve in tipi (M. Kobe)
64. Najpomembnejši ilustratorji pesniških slikanic
65. Najpomembnejši ilustratorji proznih slikanic
66. Najpomembnejši ilustratorji dramskih slikanic
Dr. Igor Saksida